hej söta bror, jeg er hjemme.

tre dagar spenderad i östersund.
kom hem i söndags vid midnatt till en pappa som väntade med varma mackor & te, vi spelade lite gitarr & varvade allvarssnack med skratt en bit in på natten.

hämtade lillasyster på skolan i måndags & kunde i vanlig ordning inte undvika att skämma ut mig.
klev in genom grinden där jag möttes av en ännu en grind som var låst. för att slippa gå runt & ta den riktiga vägen så fick jag en idé att klättra över det höga stängslet.
det gjorde jag, fastnade såklart & ramlade ner med en duns på skolgården. snabbt upp på benen, så ser jag alla klassrumsfönster som var fyllda med fastklistrade barn & fröken-näsor.
tur är att hon bara går förstaklass & fortfarande bara tycker att jag är cool.

hem till mamma som lagade supermat. vi drack vin & glögg & åt oss tjock på pepparkakor.
somnade mellan syster & mamma efter att ha dragit en skön egenkombinerad godnattsaga, den handlade om en gris som blev sjuk & hostade människor i ansiktet.

i tisdags tog jag tag i min fobi & satte mig i frisörstolen, med en enda tanke i huvudet.
inte lugg, inte lugg, inte lugg.

har även bakat bullar med syster, brottats med brorsbarn, ja jag har hunnit med allt.

idag är det onsdag, jag ligger på malins golv & har stretchat mig, har ett nytt mission, spagat?
har myst med åsa, johanna & anja ikväll, kvalitetsmys som jag saknat.

har även hår över ögonen, lugg tror jag det kallas, jävla skit.

hej östersund, kul att se dig igen din gråa, blöta, trista stad.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Sötnos! Haha, jag har också samma mål. Spagat. Haft det i några veckor nu, fortf inga framsteg. hihi. Låter som du har det bra hemma.. Bra!

Men du måste ju såklart upp med BILD på luggen! :) Saknar dig. Du är tokig. puss

2009-11-19 @ 13:55:52
URL: http://jenniego.blogg.seiego.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0